• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 06.12.14, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viis nippi, kuidas inimesi rohkem poodlema panna

Majandustarkvara veebileht Erply toob oma kodulehel välja viis nippi, mida poeomanikud võiksid kasutada, et kliendid just nende juurde šoppama tuleksid.
Šoppajad.
  • Šoppajad. Foto: epa
Paljud jaeketid hoiavad oma poodide vaateakendel silte nagu „Sale!“, „Soodusmüük“ või „Hinnad all kuni -70%“, kuid seesuguse strateegia puhul on hea külg just see, et hindu ei pea alandama kõigil toodetel. Vali välja mõned ilusad esemed ja mõned sellised, mida oled poodi liiga palju sisse ostnud ning hinda need alla. Kõige olulisem saada klient poodi sisse astuma ning halvim, mis võib seejärel juhtuda, on see, et ta ei osta midagi. Siiski paljud ostavad, kui nad on juba poodi sisse astunud. Muuseas, erinevad kliendilojaalsusprogrammid töötavad samal põhimõttel.
Kaubanduskeskused on kui labürindid, mis on disainitud nii, et inimene käiks enne keskusest väljumist läbi võimalikult palju kohti. Sellega tõuseb tõenäosus, et klient ostab rohkem. Kuna enamik maailma liiklusest on parempoolne, siis on inimesed harjunud paremale vaatama. Seega on mõttekas hoida tooted, mida tõesti soovid müüa, paremal pool ning parimate hinnamarginaaliga tooted silmade kõrgusel. Kuna lapsed on lühemad, siis väiksematele mõeldud tooted võiksid olla neile sobival kõrgusel.
Reeglina on poodides paigutatud mõned tooted nii, et nendeni ei jõua ilma teatud sorti toodetest mööda minemata. Näiteks on piimatooted poodides alati kuskil tagumises nurgas. Sinu klient unustas piima osta? Seega peab ta pöörduma tagasi sinna samasse tagumisse nurka ning ilmselt naaseb kassasse veel mitme teisegi tootega peale piima.
Inimesed tulevad sageli poodi tühja kõhuga. Pärast tööpäeva lõppu on paljudel inimestel asja poodi ning mõtteid mõlgutatakse juba õhtusöögist. Tegu pole küll poepidajate vandenõuga, ent värske leiva ja saiakeste lõhn tunduvad tühja kõhuga eriti head, mistõttu tunnevad inimesed end veelgi näljasemana. Seega tasuks need sektsioonid panna poe sissekäigu lähedale.
Poe üks lahutamatu osa on ka muusika. Kui spordipoodides mängib reeglina tempokas muusika, siis üldjoontes peaks poes mängima rahulik ning aeglane muusika. Miks? Selline muusika muudab inimese rahulikuks ning tõenäoliselt ta ka kulutab rohkem. Proovida võiks näiteks klassikalist muusikat, mis paneb inimesi ennast tundma kõrgemasse klassi kuuluvana ning tõenäolisemalt ostetakse siis ka kallimaid tooteid. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 12:30
Vaid 2 kuud Telia Digital Hub-ni! Millest räägitakse tippjuhtide klubis?
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele